Logistieke bedrijven staan op een kruispunt. Enerzijds proberen ze de digitalisering en de veranderende verwachtingen van de klant aan te pakken. Aan de andere kant bedreigen wereldwijde onzekerheden de bedrijfscontinuïteit en vragen ze om nieuwe manieren van werken. Het is niet gemakkelijk voor bedrijven om met dergelijke verschuivende...
Webinar van Mendix
Onderwerp:
Digital Innovation / Smart Logistics
mei 2020
De oprichters van Canada Post en PostNL, twee pakketbezorgerijen en postbedrijven, bouwden hun organisaties meer dan 200 jaar geleden op om één ding te doen: mensen met elkaar in contact brengen door middel van het bezorgen van post. In de afgelopen jaren is de post echter steeds verder achteruitgegaan, waardoor deze twee bedrijven...
Reference Case van Mendix
Onderwerp:
Digital Transformation / Digital Innovation
april 2020
Elke organisatie moet bepalen of het beter is om Commercial Off The Shelf (COTS) software aan te schaffen of software te bouwen die direct aan hun behoeften voldoet. Al meer dan 20 jaar is het argument sterk in het voordeel van COTS software. Historisch gezien heeft COTS verschillende voordelen: snellere time-to-market, lagere engineeringskosten,...
Whitepaper van Mendix
Onderwerp:
Beheer / Digital Transformation / Digital Innovation
april 2020
In de tuinbouw willen tuinders elk seizoen hun opbrengst aan gewas maximaliseren, dit is afhankelijk van de omstandigheden zoals licht en climate control. Het team van Hortilux ontwikkelde HortiSense op het Mendix-platform. Hortisense is hét digitale platform voor het vergroten van de efficiency, bedrijfszekerheid en doelgerichtheid in relatie...
Whitepaper van Mendix
Onderwerp:
Beheer / Development
september 2018
Om aan de verwachtingen van de klant te voldoen, de kosten voor backoffice-verwerking te verlagen en de concurrentie voor te blijven, ontwikkelde en introduceerde de Nederlandse zorgverzekeraar VGZ een mobiele app 'VGZ Zorg' waarmee klanten toegang hebben tot beleidsinformatie, claims kunnen indienen en verwerken via hun Apple- en...
Reference Case van Mendix
Onderwerp:
Mobility / Security / Digital Innovation
september 2018
De missie van ProRail is eenvoudig: ervoor zorgen dat reizigers- en goederenvervoer per trein in Nederland van hoge kwaliteit, veilig, op tijd en comfortabel is. In de praktijk is de missie van ProRail echter logistiek uitdagend, waardoor het bedrijf hoogwaardige arbeidsvolume moet behouden met behulp van hoogwaardige systemen. De business bij...
Whitepaper van Mendix
Onderwerp:
Development
maart 2018
Customer service centers van de TNT Express erkenden de noodzaak van nauwere governance van de klantenservicecentra in hun geassocieerde landen over de hele wereld en besloten het customer care management te centraliseren. Om toe te geven aan de strategie, had de nieuw aangestelde global head of associates-klantenservice van TNT, Janet Keeling,...
Whitepaper van Mendix
Onderwerp:
Management
maart 2018
De klant van nu waar je als verzekeraar mee te maken krijgt is anders: ze zijn digitaal zeer goed onderlegd en verwachten meer van je diensten en ondersteuning dan wat voorheen als gebruikelijk werd beschouwd. Ze willen snel toegang tot informatie en zijn vooral van het snelle schakelen wanneer het hen uitkomt. Dit betekent dat als je hier juist...
Whitepaper van Mendix
Onderwerp:
CRM / Management / Digital Workplace / Development
september 2015